I began this work searching for ways in which the psyche of the United States could be seen reflected in the ubiquitous surfaces of public life. What I have found I can only describe as the relics of our archaeological present. Born of necessity, yet undeniably emotive, the things I photograph portray the hope, anger, fear, and confusion of a country that is at a tipping point. Like a mirage, they appear with urgency and disappear with disregard in a whirlwind of conflicting intentions. Some are made by individual people; others grow out of a collaboration with time, proximity, and chance. Regardless of how they came into being it is clear to me that the commercial landscape we have made has developed a kind of consciousness that expresses the guttural sincerity and absurd hypocrisy of the present. In this landscape vernacular facades accrue a record of the aspirations and failures of countless people, advertising signage suggests hidden meanings, and discarded objects morph into symbols. I am photographing them because there is an intelligence and a pathos in their materiality that deserves if not our empathy, then at least our attention. I am photographing them because I believe they need to last.
German translation below ↓
Target, 2022
Vote, 2021
Shadow, 2023
Veto, 2021
Noan, 2020
Display, 2020
Tmackjesus, 2022
School Boy, 2020
Pills, 2020
Primerica, 2021
Harmony, 2023
Brick Window, 2021
Erasure, 2021
Fire, 2023
Hands, 2021
Mirrors, 2021
To Fight for You, 2023
Box, 2023
Clouds, 2022
2nd Chance, 2022
Ich habe mit dieser Arbeit begonnen, weil ich nach Wegen suchte, die Psyche der Vereinigten Staaten in den allgegenwärtigen Zeugen des öffentlichen Lebens widerzuspiegeln. Was ich gefunden habe, kann ich nur als die Relikte unserer archäologischen Gegenwart beschreiben. Die Dinge, die ich fotografiere, sind zwar aus einer Zweckmäßigkeit entstanden, aber dennoch unbestreitbar emotional und zeigen die Hoffnung, die Wut, die Angst und die Verwirrung eines Landes, das sich an einem Wendepunkt befindet. Wie eine Fata Morgana erscheinen sie mit Dringlichkeit und verschwinden mit Unachtsamkeit in einem Wirbelwind widersprüchlicher Absichten. Einige wurden von einzelnen Menschen geschaffen, andere sind das Ergebnis einer Zusammenarbeit von Zeit, Nähe und Zufall. Unabhängig davon, wie sie entstanden sind, ist für mich klar, dass die von uns geschaffene kommerzielle Landschaft eine Art Bewusstsein entwickelt hat, das die gutturale Aufrichtigkeit und absurde Heuchelei der Gegenwart zum Ausdruck bringt. In dieser Landschaft dokumentieren Fassaden die Hoffnungen und Misserfolge zahlloser Menschen, Werbeschriftzüge suggerieren verborgene Bedeutungen, und weggeworfene Gegenstände werden zu Symbolen. Ich fotografiere sie, weil in ihrer Materialität eine Intelligenz und ein Pathos steckt, die, wenn nicht unsere Empathie, so doch zumindest unsere Aufmerksamkeit verdienen. Ich fotografiere sie, weil ich glaube, dass sie Bestand haben müssen.
All works are pigmented inkjet prints, each size is 50.8cm × 61cm / Courtesy of the artist and Kate Werble Gallery, New York.
I began this work searching for ways in which the psyche of the United States could be seen reflected in the ubiquitous surfaces of public life. What I have found I can only describe as the relics of our archaeological present. Born of necessity, yet undeniably emotive, the things I photograph portray the hope, anger, fear, and confusion of a country that is at a tipping point. Like a mirage, they appear with urgency and disappear with disregard in a whirlwind of conflicting intentions. Some are made by individual people; others grow out of a collaboration with time, proximity, and chance. Regardless of how they came into being it is clear to me that the commercial landscape we have made has developed a kind of consciousness that expresses the guttural sincerity and absurd hypocrisy of the present. In this landscape vernacular facades accrue a record of the aspirations and failures of countless people, advertising signage suggests hidden meanings, and discarded objects morph into symbols. I am photographing them because there is an intelligence and a pathos in their materiality that deserves if not our empathy, then at least our attention. I am photographing them because I believe they need to last.
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Target, 2022
Vote, 2021
Shadow, 2023
Veto, 2021
Noan, 2020
Display, 2020
Tmackjesus, 2022
School Boy, 2020
Pills, 2020
Primerica, 2021
Harmony, 2023
Brick Window, 2021
Erasure, 2021
Fire, 2023
Hands, 2021
Mirrors, 2021
To Fight for You, 2023
Box, 2023
Clouds, 2022
2nd Chance, 2022
Ich habe mit dieser Arbeit begonnen, weil ich nach Wegen suchte, die Psyche der Vereinigten Staaten in den allgegenwärtigen Zeugen des öffentlichen Lebens widerzuspiegeln. Was ich gefunden habe, kann ich nur als die Relikte unserer archäologischen Gegenwart beschreiben. Die Dinge, die ich fotografiere, sind zwar aus einer Zweckmäßigkeit entstanden, aber dennoch unbestreitbar emotional und zeigen die Hoffnung, die Wut, die Angst und die Verwirrung eines Landes, das sich an einem Wendepunkt befindet. Wie eine Fata Morgana erscheinen sie mit Dringlichkeit und verschwinden mit Unachtsamkeit in einem Wirbelwind widersprüchlicher Absichten. Einige wurden von einzelnen Menschen geschaffen, andere sind das Ergebnis einer Zusammenarbeit von Zeit, Nähe und Zufall. Unabhängig davon, wie sie entstanden sind, ist für mich klar, dass die von uns geschaffene kommerzielle Landschaft eine Art Bewusstsein entwickelt hat, das die gutturale Aufrichtigkeit und absurde Heuchelei der Gegenwart zum Ausdruck bringt. In dieser Landschaft dokumentieren Fassaden die Hoffnungen und Misserfolge zahlloser Menschen, Werbeschriftzüge suggerieren verborgene Bedeutungen, und weggeworfene Gegenstände werden zu Symbolen. Ich fotografiere sie, weil in ihrer Materialität eine Intelligenz und ein Pathos steckt, die, wenn nicht unsere Empathie, so doch zumindest unsere Aufmerksamkeit verdienen. Ich fotografiere sie, weil ich glaube, dass sie Bestand haben müssen.
All works are pigmented inkjet prints, each size is 50.8cm × 61cm / Courtesy of the artist and Kate Werble Gallery, New York.